Біологія і екологія 1 курс

Шановні студенти І курсу! 


Шановні студенти груп 11ПО, 12 ПО, 13ПО, 11ТО. Упродовж 6 тижнів дистаційного навчання Ви виконували завдання з біології, які були розміщені на моєму блозі. Для того, щоб мати з Вами зворотній зв'язок я відкриваю для Вас курс на гугл классрум. Відтепер усі виконані завдання ви скануєти або фотграфуєте і завантажуєте сюди. Завантажувати завдаання ви будете за тим графіком, котрий був на моєму блозі. Для зручності я скопіюю завдання у тій послідовності у якій вони були розміщені на блозі. А Ви, у свою чергу, будете завантажувати виконані завдання. Усі виконані до 24 квітня завдання Ви маєте завантажити до 3 травня!Далі дистанційне навчання відбуватиметься виключно у гугл классрум.


Код доступу для групи 11ПО: t4u552r

Код доступу для групи 12ПО:  jnqyted

Код доступу для групи 13ПО:  75bn4qw

Код доступу для групи 11ТО:  ljjawvz


Бажаю успіху!

Звертаю вашу увагу на те, що на  сторінці  блогу з'явились нові завдвння на 6-7  тижні дистанційного навчання.

Увага!!!Виконайте тести № 3,4! Доступ до тестів буде закрито 27.04.2020 о 20.00!


Бажаю успіху!




Завдання для самостійного опрацювання виконувати у зошиті з біології для дистанційного навчання (завести новий на 48 сторінок)!

Завдання на 1 тиждень карантину (16.03-20.03)



1. Опрацюйте § 45. ЗАКОНОМІРНОСТІ МІНЛИВОСТІ ЛЮДИНИ (посилання на підручник додається)
2. У вигляді порівняльної таблиці зробіть аналіз форм мінливості (с.186-187).
3. Охарактеризуйте закономірності модифікаційної мінливості людини.
4. З'ясуйте поняття "норма реакції" (широка, проміжна, вузька). Відповідь ілюструйте прикладами.
5. Охарактеризуйте типи спадкової мінливості (с.187-188). Яке значення спадкової мінливості для людини?
6. ДІЯЛЬНІСТЬ
Виконайте лабораторну роботу: "Вивчення закономірностей мінливості в людини " (с.188-189).
7. СТАВЛЕННЯ Біологія + Людина.
 Близнюковий метод дає змогу дає змогу встановити вплив генотипу та умов середовища на формування певної ознаки. У близнюкових дослідженнях використовуються як монозиготні, так і дизиготні близнята. Чим вони різняться між собою? Яке значення досліджень близнят для вивчення мінливості в людини? (підготувати усне повідомлення).

Увага! 
Завданя 2-6 виконати письмово.



Завдання на 2-3 тижні карантину (23.03-03.04)


1. Опрацюйте § 46. Мутації та їх властивості.(посилання на підручник додається)

2.Охарактеризуйте мутації за:

- характером прояву;

-місцем виникнення;

- впливом на життєдіяльність організму;

- характером змін спадкового апарату;

3. Класифікуйте  типи мутагенезу.

4. Проаналізуйте основні біологічні антимутаційні чинники.5.

 СТАВЛЕННЯ

 Біологія + Здоров’я. Тютюнокурінння як мутагенний чинник 

Серед звичок виокремлюють найшкідливіші: це наркоманія, алкоголізм, токсикоманія й тютюнокуріння. Шкідливі звички перешкоджають людині розвиватися як розумово, так і фізично, можуть спричиняти мутації. Обґрунтуйте судження щодо шкідливих звичок (наприклад, тютюнокуріння) як мутагенних чинників.

6. Опрацюйте § 47. ЗАХИСТ ГЕНОМУ ЛЮДИНИ ВІД ШКІДЛИВИХ МУТАГЕННИХ ВПЛИВІВ (посилання на підручник додається)

7. Охарактеризуйте типи мутагенів.

8. Якими є заходи щодо захисту геному людини від шкідливих мутагенних впливів?
9. Наведіть приклади антимутагенів.
10. Що таке комутагени?
11. Проаналізуйте соціальні та  індивідуальні заходи захисту геному людини від шкідливих мутагенних впливів .
12. Заповніть у робочому зошиті таблицю й сформулюйте основні заходи щодо захисту людини від шкідливих мутагенних впливів (с.197)
13. Підготуйтесь до виконання тестових завдань.

Бажаю успіхів! 



Шановні студенти І курсу!
Пропоную вам пройти тест № 1 за посиланням. Бажаю успіху! 

https://docs.google.com/forms/d/1G_bStU16_BYn5IN8Pf5b9ikNHFmtzb8E2cz-P73e9uk/edit


Шановні студенти І курсу!
Пропоную вам пройти тест № 2 за посиланням. Бажаю успіху! 
https://docs.google.com/forms/d/1TVH4SsGYqSVWf_bq1kfnEeaE2Edev3CR-vJMeJPWhVY/edit


Завдання на 4-5 тижні карантину (06.04-20.04)

1.Опрацюйте матеріали § 48. ГЕНЕТИЧНИЙ МОНІТОРИНГ У ЛЮДСЬКИХ СПІЛЬНОТАХ
2. Яка мета й напрями генетичного моніторингу?
3. Що таке генетичний скринінг?
4. Визначте сферу застосування молекулярно-генетичної діагностики.
5.Виконайте завдання
ДІЯЛЬНІСТЬ Біологія + Література. Класифікація захворювань(із заповненням таблиці)
Проект Скринінг-програми для новонароджених (с.200)
6. .Опрацюйте матеріали § 49.ОСОБЛИВОСТІ ГЕНОФОНДУ ЛЮДСЬКИХ СПІЛЬНОТ
7.Охарактеризуйте популяції людини (людське угруповання)
-За критерієм чисельності :
 великі популяції (людські раси) та малі популяції (деми, ізоляти). 
8. Що таке генетична характеристика популяцій?
9. Проаналізуйте особливості генофонду людських популяцій.
10.Опишіть чинники, що впливають на генофонд популяцій  
1) природній добір; 
2) мутаційний процес; 
3) популяційні хвилі; 
4) дрейф генів; 
5) ізоляція, що обмежує вільне схрещування (панміксію); 
6) міграції.
11.ДІЯЛЬНІСТЬ Самостійна робота з таблицею За допомогою таблиці порівняйте популяції людини й тварин. Що є спільного й відмінного між ними? Зробіть висновок про причини подібності й відмінностей.
12. Біологія + Стародавня історія. Інбредні шлюби (поміркуйте).


Перегляньте відео!











Завдання на 6-7 тижні карантину (20.04-04.05)

1.Опрацюйте матеріали § 50.ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗПОДІЛУ АЛЕЛІВ У ПОПУЛЯЦІЇ2.Яке значення має генетика популяцій для людства?
3. Дайте визначення закону Харді – Вайнберга (закон генетичної рівноваги).
4. Запишіть .Рівняння Харді – Вайнберга:
p (А) + q (а) = 1
(для визначення генетичної структури популяцій за частотою алелей);
p2 (АА) + 2pq (Аа) + q2 (аа) = 1
(для визначення генетичної структури популяцій за частотою генотипів).
5. Які умови для існування ідеальної популяції?
6.Сформулюйте закон гомологічних рядів спадкової мінливості М. І. Вавилова.

7. СТАВЛЕННЯ
Біологія + Хімія

Закон гомологічних рядів М. І. Вавилова порівнюють із Періодичним законом Д. І. Менделєєва. Поясніть, чому. Яке практич- не значення мають знання закономірностей розподілу алелів у популяціях? Яке значення Періодичного закону Д. І. Менделєєва?


8. Роз'яжіть вправу 1,2 на ст.209.

9.Опрацюйте матеріали § 51. СУЧАСНІ ЗАВДАННЯ МЕДИЧНОЇ ГЕНЕТИКИ
10.Які сучасні завдання медичної генетики?
11.Прочитайте як організовується медико-генетичне консультування?
12.Якими є успіхи та перспективи генотерапії?

13.ДІЯЛЬНІСТЬ
Самостійна робота 9
Розв’язування вправ з медичної генетики (схема на ст.212)

Вправа 1. На схемі зображено родовід сім’ї з ознакою сивого пасма волосся. Визначте тип успадкування цієї ознаки і генотипи осіб: І – 1, ІІ – 2, 3 і 4; ІІІ – 2, 3 та IV – 1, 2.

Вправа 2. Одна з форм шизофренії успадковується як рецесивна ознака. Визначте ймовірність народження дитини із шизофренією від батьків, які не мають цього захворювання, якщо відомо, що бабуся з боку батька і дід з боку матері мали це захворювання.

Вправа 3. У людини ген, що спричиняє одну з форм спадкової глухонімоти, рецесивний відносно до гена нормального слуху. Від шлюбу глухонімої жінки з чоловіком, у якого нормальний слух, народився глухонімий хлопчик. Визначте генотипи всіх членів сім'ї.

14. Проектна діяльність.
Шановні студенти!

Пропоную вам виконати проект "Аналіз мого родоводу". Ви маєте визначити ознаку, за якою будете складати родовід за прикладом. Перш ніж складати схему родоводу, визначте яка це ознака (домінантна чи рецесивна/ зчеплена зі статтю чи ні). Окрім схеми родоводу спробуйте визначити генотип людини за данною ознакою (домінантна\рецесивна гомозигота чи гетерозигота) - так як ми робили на заняяті (перегляньте конспект!). Проект можна зробити в зошиті, або у вигляді презентації. Виконувати обов'язково!




15. Виконайте тести за посиланням! Не підписуйтесь анонімно! Ті, хто тести не виконує-автоматом отримують "незадовільно"!
Тест № 3. 
Особливості генофонду людської спільноти


Тест № 4. Медико-генетичне консультування













Комментариев нет:

Отправить комментарий