Біологія і екологія 2 курс


Шановні студенти ІІ курсу! 




Шановні студенти груп 21ПО, 23ПО, 21 ТО та  22 ТО. Упродовж 6 тижнів дистаційного навчання Ви виконували завдання з біології, які були розміщені на моєму блозі. Для того, щоб мати з Вами зворотній зв'язок я відкриваю для Вас курс на гугл классрум. Відтепер усі виконані завдання ви скануєти або фотграфуєте і завантажуєте сюди. Завантажувати завдаання ви будете за тим графіком, котрий був на моєму блозі. Для зручності я скопіюю завдання у тій послідовності у якій вони були розміщені на блозі. А Ви, у свою чергу, будете завантажувати виконані завдання. Усі виконані до 24 квітня завдання Ви маєте завантажити до 3 травня!Далі дистанційне навчання відбуватиметься виключно у гугл классрум.

Код доступу 21 ПО: irpkgak

Код доступу 23 ПО: qffkd6e

Код доступу 21ТО: wkg6ep4

Код доступу 22 ТО: 6do2eat

Звертаю вашу увагу на те, що на  сторінці  блогу з'явились нові завдвння на 6-7  тижні дистанційного навчання.

Увага!!!Виконайте тести № 3,4! Доступ до тестів буде закрито 27.04.2020 о 20.00!

Бажаю успіху!

Завдання для самостійного опрацювання виконувати у зошиті з біології для дистанційного навчання (завести новий на 48 сторінок)!

Завдання на 1 тиждень карантину (16.03-20.03)


1. Опрацюйте матеріал § 32. ПРОФІЛАКТИКА ЗАХВОРЮВАНЬ, ЩО ПЕРЕДАЮТЬСЯ СТАТЕВИМ ШЛЯХОМ (посилання на підручник додається)
2. З'ясуйте особливості захворювань, що передаються статевим шляхом.
3. Проаналізуйте шляхи поширення захворювань, що передаються статевим шляхом.
4. Які заходи профілактики ЗПСШ є найефективнішими? 

5. ДІЯЛЬНІСТЬ 
Виконайте практичну роботу (с.121-122)  "Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань"

6. Біологія + Психологія. 
 «Сміх – це зарядка з підкірки, що мобілізує захисні сили організму на боротьбу з інфекційними та іншими захворюваннями», – писав І. П. Павлов. Наука, що вивчає біологічні основи впливу сміху на людський організм, називається гелото логією. Поясніть, яким чином сміх може запобігти розвитку захворювань в організмі людини. 

7.СТАВЛЕННЯ Біологія + Суспільство. 
 У сучасних умовах розвитку суспільства однією з важливих проблем, що потребують невідкладного розв’язування, є поширення групи захворювань людини, пов’язане з дією соціальних чинників. Під егідою ООН діють організації з попередження епідемій соціально небезпечних захворювань, що швидко поширюються і різко підвищують смертність. Так, у січні 2002 р. створений Глобальний фонд для боротьби зі СНІДом, туберкульозом і малярією. Обґрунтуйте судження про необхідність глобального контролю за хворобами людини, тварин й рослин у сучасних умовах.
Увага! 
Завдання 2-5 виконати письмово !


Завдання на 2-3 тижні карантину (23.03-03.04)


1. Опрацюйте матеріал § 33. ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ ЕКОЛОГІЇ, ЇЇ ЗАВДАННЯ
ТА МЕТОДИ у вигляді таблиці.  (посилання на підручник додається).
2.Заповніть таблицю і поясніть, чому екологія є комплексною, фундаментальною, міжгалузевою наукою.
Ознака
Пояснення
Об’єкти дослідження

Предмет досліджень

Завдання екології

Структурні розділи екології

Методи екологічних досліджень

Зв’язки з іншими науками

Функції (значення) екології


3. Біологія + Екологія. Космічна екологія й суспільство (усно) 
Космічна екологія – наймолодший напрям екологічних досліджень, що складається з таких підрозділів: екологія космічних апаратів, екологія ближнього космосу, екологія дальнього космосу. Що вивчає космічна екологія? Для яких галузей практичної діяльності людини дослідження цього напряму екології матимуть найбільше значення?
4.. Висловіть свої судження щодо ролі та значення екології у сучасному світі.(у вигляді біологічного есе об'ємом до 15 речень.)
5. Опрацюйте матеріал § 34. ПЕКОЛОГІЧНІ ЗВ’ЯЗКИ. ЕКОЛОГІЧНІ ЗАКОНИу вигляді таблиці.  (посилання на підручник додається).
6.Проаналізуйте  особливості екологічних зв’язків.
7.Які особливості та класифікація екологічних закономірностей? Сформулюйте правило мінімуму.
8. Заповніть таблицю. Пригадайте визначення екологічних законів, що ви їх вивчали раніше. Наведіть приклади застосування екологічних законів у різних галузях діяльності людини в сучасному суспільстві. Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.
Застосування екологічних законів у практичній діяльності людини
Група
Закон та його визначення
Галузь застосування

Аутекологічні закони


Демекологічні закони


Екосистемологічні закони


Біосферологічні закони



9. Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.

10.Виконайте завдання на ст. 132 Біологія+ Екологія приміщень. Мухоловка звичайна (письмово!)


Увага! 
Виконайте Тест 1 за посиланням. Бажаю успіху!
https://docs.google.com/forms/d/1kaHzjGuvvvpLkTXuzk1WBIIzinZSMn_WJ3sc1mJIC9w/edit



Завдання на 4-5 тижні карантину 

1. Опрацюйте матеріал § 35. ЕКОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ТА ЇХНЯ КЛАСИФІКАЦІЯ  (посилання на підручник додається).
2. Яке основне завдання аутекологічних досліджень?
3.Проаналізуйте особливості екологічних чинників.
4. Законспектуйте таблицю "Класифікація екологічних чииників" (біотичні, абіотичні, антропічні).
5.ДІЯЛЬНІСТЬ.
Виконайте  роботу в зошиті "Аутекологічне дослідження виду" 134-315 (самостійна робота
з ілюстрацією)
6. СТАВЛЕННЯ (виконайте письмово с.135)
Біологія + Екологія. Причинно-наслідкові зв’язки екологічних явищ
Кільчаста черепахоголова морська змія

7. Опрацюйте матеріал§ 36. ЗАКОНОМІРНОСТІ ВПЛИВУ ЕКОЛОГІЧНИХ
ЧИННИКІВ НА ОРГАНІЗМИ ТА ЇХНІ УГРУПОВАННЯ.
8 Проаналізуйте діапазони дій екологічних  чинників на життєдіяльність організму:
-зону нормальної життєдіяльності (оптимум)
-зону пригнічення (зони песимуму, стресові зони)
-зону екологічної валентності (діапазон витривалості, межі витривалості)
9. Проаналізуйте на які групи поділяють   організми за екологічною валентністю .
10.Запишіть у конспект:
-Закон сукупної дії екологічних чинників
-Закон взаємокомпенсації екологічних чинників
-Закон обмежувального чинника
-Закон оптимуму:
-Закон толерантності
11.Виконайте вправу Біологія + Екологія. Червоновухі черепахи. Заповніть таблицю.


Перегляньте відео!














Завдання на 6-7 тижні карантину (20.04-04.05)


1. Опрацюйте матеріал§ 37, 38. ПОПУЛЯЦІЇ. КЛАСИФІКАЦІЯ ПОПУЛЯЦІЙ. ПОПУЛЯЦІЇ, ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА

2. Опишіть об'єкт, предмет і методи демекології.
3. Охарактеризуйте структуру популяції за:
-статевою структурою;
-віковою структурою;
-просторовою структурою;
-етологічною структурою . (у вигляді схеми, або таблиці.)
4.Проаналізуйте популяц за критерієм здатності до самовідтворення.
5.Яка функціональна роль популяцій в екосистемах?
6. У вигляді схеми опишіть головні характеристики  життєздатності популяції, як:
- структура;
- популяційний ареал;
 чисельність;
- щільність;
- динаміка.

7.СТАВЛЕННЯ
Біологія + Екологія. Ефект групи, переваги й недоліки
Ефект групи (груповий ефект) підвищує життєздатність особин у межах групи. Поза групою в деяких тварин навіть не відбувається відтворення. Наприклад, австралійська чайка (Larus novaehollandiaes) не відкладає яйця, якщо не бачить інших птахів свого виду. А деякі птахи можуть існувати, якщо в колоніях налічується не менш ніж 10 000 особин. Які біологічні перевагий недоліки групового способу життя?

8.ДІЯЛЬНІСТЬ
Самостійна робота
За допомогою таблиці сформулюйте основні структурні й функціональні закономірності популяційної екології. Сформулюйте висновок про значення популяційних закономірностей для практичної діяльності людини.
НАЗВА
ВИЗНАЧЕННЯ
Правило стабільності вікової структури

Закон обмеження росту чисельності

Принцип територіальності

Принцип мінімального розміру популяцій

Принцип конкурентного витіснення

Принцип залежності від щільності


9. Біологія + Червона книга України. Чисельність зубра
Зубр, або Бізон європейський (Bison bonasus), вважається найбільшою і найважчою твариною на території Європи. Довжина тіла може досягати 330 см, маса – 1 т, а висота в холці – 2 м. Опрацюйте розділ Червоної книги України, присвячений зубру. Визначте природоохоронний статус, кількість популяцій, популяційні ареали, чисельність і причини зміни чисельності цієї тварини в Україні.

ВИКОНАЙТЕ ТЕСТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ! ТЕСТИ БУДУТЬ ВІДКРИТІ ДО 27.04. 2020 ДО 20.00. БАЖАЮ УСПІХУ!

2 ТЕСТ Екологічні зв'язки. Фактори
https://drive.google.com/open?id=1jszt-PAio5nUlHZ37kca_oRtHJhOFSLcFfHKQtEppmA


3 ТЕСТ ЗАКОНОМІРНОСТІ ВПЛИВУ ЕКОЛОГІЧНИХ  ЧИННИКІВ НА ОРГАНІЗМИ ТА ЇХНІ УГРУПОВАННЯ.
https://drive.google.com/open?id=1uWPK5fOzQsJt8Fwc7bfIOkypS5vokyrx0hio9wnGCYI


ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО!



Комментариев нет:

Отправить комментарий